Dushi Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu Dushi Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu

Dushi Curacao

Door: DominiekSeinhorst

Blijf op de hoogte en volg Dominiek

09 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels over de helft van onze tijd hier maar we vermaken ons nog prima! Omdat ik een tijdje niks van me heb laten horen schrijf ik nu maar weer eens een reisverslag.

In mijn vorige verslag had ik aangegeven dat we bezig waren met de enquêtes voor het marktonderzoek voor Hebron. Dit hebben we inmiddels afgerond in de afgelopen weken. Deze enquêtes hebben we onder de lokale bevolking gehouden omdat dat onze doelgroep was. Helaas kwamen we tegen een aantal problemen aan in dit onderzoek. Zo zijn we te weten gekomen dat de Antilliaanse mensen niet het slimste volk op de aarde is. (men begrijpt de volkomen duidelijke vragen niet, of ze geven eerst nee als antwoord daarna zeggen ze ooh het was toch wel ja) Ook hebben we gemerkt dat ongeveer 1/3 van de mensen niet Nederlands spreekt. Dus hiermee zou je in het Engels, Spaans of Papiaments moeten praten. Maar gelukkig is alles toch tot een goed einde gekomen.

Gisteren hebben we middels een etentje bij de directeuren van het bedrijf onze cijfers laten zien en aan de hand van deze cijfers gaan we kijken hoe Hebron het beter kan gaan aanpakken. Een duidelijk punt dat naar voren kwam in de enquêtes was dat Hebron een zeer lage naamsbekendheid had. Ook is een groot deel van de ondervraagden nooit op de website geweest, en als ze wel eens van Hebron gehoord hadden was dat het meeste door mond tot mond, via de kerk of via de krant.

Hier zullen we dus de komende weken mee aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk uit te werken zodat we nog wat aan de naamsbekendheid kunnen doen in onze laatste maanden.

Genoeg over stage! Twee weken geleden hebben we samen met Robert, Tijmen, Enrico en Jeen richting west punt gereden. Hier hebben we een speciale tour van gemaakt om bij de meeste tentjes lang de weg een heerlijke Polar(bier) te halen. Onderweg hebben we enkele stranden bezocht aan de 'mooie' kant van het eiland! Prachtige witte zandstranden, houten hutjes en een helder blauwe zee kwamen hier aan bod. Ook zijn we bij Playa Forti geweest. Bij dit strand is een grote klif waar je van 13 meter hoog het water in kan springen. Zo gezegd zo gedaan. We hebben de laatste tijd ook wat feesten bezocht met een aantal bekende DJ's.

In mijn laatste 2 maanden hier heb ik nog wel wat plannen om te gaan doen. Volgende maand wil ik met dolfijnen gaan zwemmen, nog een Jeep Safari over het eiland doen en wakeboarden op het Spaanse water staat ook nog op de planning. Voor de rest ben ik nog van plan om veel te genieten en nog heel veel te beleven.

Morgen zullen we nog uit eten gaan met alle huisgenoten omdat er 3 huisgenoten (waaronder 1 uit Gendringen) vrijdag weer naar Nederland gaan.

Nou jullie horen wel weer van me! en pas op dat jullie geen kou vatten daar! haha!

Groeten uit het zonovergoten Curaçao

• 13 Februari 2011 - 10:09

Gerda:

Hoi Dominiek,
    Ha, daar ben je weer eens! Nog maar 2 maanden om op het strand te liggen (en misschien af en toe een beetje te werken)? Ga je ook nog een paar mooie foto's plaatsen?
    Ik ben nog steeds helemaaaaal niet jaloers op je hoor; ik geniet hier waanzinnig van de eerste sneeuwklokjes. Tja, tis maar een vergelijking ...
    groetjes, Gerda

• 13 Februari 2011 - 12:26

Ceciel Peeze Binkhor:

hoi Dominiek
    de hele tijd op deze site willen kijken hoe het met je gaat, steeds niets van gekomen.
    Zit nu een beetje te luieren en nu komt het er van , wat heb je een leuke tijd daar .
    de tijd vliegt zeker voorbij, en wat een belevenis wat je allemaal mee maakt.
    geniet er nog lekker van.

groeten van ceciel peeze binkhorst

• 22 Februari 2011 - 16:54

Marja Te Pas:

Hoi Dominiek,
    Ja, ook voor mij de 1e keer dat ik je reisverslag lees.
    Je ziet en maakt natuurlijk heel veel mee.
    Maar als ik op de hyves de foto's en begeleidende woorden zie, dan denk ik die jongen geniet van alle kanten daar.
    Dat moet je zeker blijven doen.
    School, verslagen maken en op tijd ook plezier hebben.
    Hier vriest het op dit moment 2 graden.
    Zonnetje schijnt, maar zeer koude oosten wind.
    Wij gaan ook heel geleidelijk de warme kant op.
    groetjes, Marja te Pas en fam.

• 24 Februari 2011 - 18:27

Fenny:

Hoi Dominiek,
    Alweer een tijd geleden dat we contact hadden. Zo te zien loopt je stage prima en komen ook cultuurverschillen duidelijk naar voren. Pak het positieve er maar uit want veranderen kun je het toch niet. In ieder geval veel succes met de plannen voor Hebron.
    Leuke plannen heb je nog voor de komende 2 maanden. Geniet ervan en vooral pas goed op op jezelf en onderken de risico's op elk gebied (tantes mogen zoiets wel zeggen).
    We gaan morgen voor een lang weekend naar Terschelling en hopen dat het weer wat beter is. Het is nu erg mistig en kil; echt geen "strandweer". Volgende week gaan we 8 dagen naar Turkije en hopen dat het daar wat vriendelijker weer is. Geen strandvakantie maar we maken veel excursies. Ben benieuwd hoe het daar is,
    Heel veel plezier gewenst ook van Jan.

• 03 Maart 2011 - 18:09

Sabine Van Wingerden:

Hoi Dominiek,

Je kent me helemaaaaaal niet maar ik kwam toevallig op deze waarbenjij.nu terecht
    Wilde even zeggen dat je onwijs leuke verhalen erop hebt staan !!
    Foto's zien er leuk uit !!

Geniet nog lekker op Curacao, nog maar 5 weekjes ofzo.

Groetjes xx Sabine (sabine.v.wgd@gmail.com)

• 07 Maart 2011 - 22:38

Inge Oldenboom:

hoi Dominiek
    leuke reisverslagen
    in het begin van je stage leek het net dat je alleen maar leuke dingen deed maar er word behoorlijk gewerkt en natuurlijk ook leuke dingen doen hoort erbij een leuke tour heb je gemaakt maar om daar ff vanaf 13 meter hoog het water in te springen lijkt mij toch niet echt veilig maar goed dat jou ma er niet bij was
    hier schijnt al een paar dagen de zon hoor dus wij kunnen er ook van genieten
    nou veel plezier ne succes nog met de stage en geniet van de leuke dingen daar
    groeten Inge en familie

• 08 Maart 2011 - 16:51

José:

wordt het niet eens tijd voor een nieuw verslagje ?

• 08 Maart 2011 - 19:04

Dominiek:

@ josé het nieuwe verslag is in de maak maar ik wacht nog tot dat het carnaval hier afgelopen is zodat ik er ook mooie foto's bij kan plaatsen. Binnen een paar daagjes dus!

• 09 Maart 2011 - 09:33

Jose :

natuurlijk goed jongen het was niet flauw bedoeld je bent ook druk ....maar we waren gewoon benieuwd

• 14 Maart 2011 - 10:13

Marieke Oldenboom:

heeeee allerlieste neefie,, huheum :P
    hoe is het daaro?
    nog maar een maandje mag je alweer terug naar het koude kikkerlandje , haha
    ik zit in hongarije , heb hier ook al sneeuw gehad, het weer is hier haast elke dag anders, een verassing als je opstaat maar nog niet echt warm , haha dat komt nog wel :p
    nog wat gedaan dan de afgelopen tijd, en heb je het nog wel naar je zin daaro?
    nou ik spreek je vast nog wel,,
    groetjes vanuit het verre hongarije van je allerliefste nicht , hahaha