nog één maand te gaan. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu nog één maand te gaan. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu

nog één maand te gaan.

Door: DominiekSeinhorst

Blijf op de hoogte en volg Dominiek

15 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi Nederland!

Ik heb de laatste tijd weinig van me laten horen maar er is weer een hoop gebeurd op het eiland!

Om te beginnen hebben we hier carnaval meegemaakt. Hier is het totaal anders dan in Nederland, vooral prachtige kostuums, grote wagens en harde muziek zie/hoor je hier bij elke wagen. Zoals het op dit eiland wel meer te zien is heeft ook elke wagen prachtige kleuren.

We hebben ook nog een avond optocht meegemaakt. Daarbij was de optocht het zelfde alleen nu waren er mega lampen op de wagens geplaatst zodat je niks hoefde te missen van de optocht. Hierdoor kwamen de kleuren van de wagens en kostuums nog beter tot uiting.

Verder heb ik met enkele huisgenoten een duik brevet (PADI Open Water) gehaald. Hier zijn we het afgelopen weekend mee bezig geweest. vrijdag ochtend hebben we de eerst duik gehad en daarbij leer je de dingen die je in het begin moet weten. Daarnaast hebben we ook nog thuis moeten studeren want hier zit ook een examen aan vast. We kregen ook een dvd mee om te bekijken en dit hebben we dan ook met alle huisgenoten op de beamer gedaan. Dus zo erg was het thuis studeren niet. na de eerste duik op vrijdag hebben we zaterdag 2 duiken gepland en uitgevoerd. Hierbij kwamen we voor het eerst op 12 meter diepte en zodoende konden we het rif bekijken dat voor het strand van Cas Abao ligt. Prachtig koraal en grote scholen van kleine visjes, kort samengevat is het prachtig onder water. Afgelopen zondag stond onze laatste duik op het programma. Hiervoor hadden we eerst het examen dat bestond uit 50 vragen. Hiervan had ik er 4 fout dus ik was met vlag en wimpel geslaagd. Met de laatste duik zijn we tot 18 meter diepte gedoken en we hebben hier nog 2 prachtige dieren gezien. Op enkele meters van ons vandaan zwom een Spotted Eagelray voorbij en onder water in een grot hebben we nog een groene Murene gezien. Het is weerzinwekkender om te zien hoe dicht je bij deze dieren kan komen als je ze maar rustig benaderd. Nu we dit brevet gehaald hebben zijn we nog van plan om een paar duiken te gaan doen bij Klein Curacao, en we willen nog een wrak onderwater in het spaanse water bekijken.

Nu wat meer over onze stage. De komende week gaan we verder met onze school opdrachten omdat we hier een deadline voor hebben liggen. 25 maart moeten we alles inleveren bij onze stage zodat dit ook doorgestuurd kan worden naar school en als dit alles goed gekeurd word hoeven we bij thuiskomst alleen nog een presentatie geven aan onze mentor. Als dit allemaal goed beoordeeld word dan ben ik geslaagd voor het MBO marketing en communicatie.

Vandaag is het precies nog één maand te gaan voordat ik weer in het vliegtuig stap richting Nederland. Ik vermaak me hier de laatste maand nog prima maar ik verlang wel weer naar een beetje meer luxe dan dat we hier hebben. Vooral met het vooruitzicht dat we hier de laatste weken nog een hoop op de planning hebben staan zoals: duiken, klein Curaçao, wakeboarden, quad rijden enkele mooie plekken van Curaçao bewonderen en als het budget het toelaat ook nog met dolfijnen zwemmen.

Omdat het op deze site nogal lastig is om foto's te uploaden kan je meer foto's ook nog zien door op deze link te klikken: http://www.facebook.com/album.php?aid=37949&id=100000291701707&l=327063d9ac

Verder heb ik niet veel meer te vertellen dus ik maak er een einde aan. Er zal nog wel een verslag komen net voordat ik ga waarin de laatste nieuwtjes in komen.

Verder zal ik nog foto's uploaden van carnaval maar die heb ik nu nog niet op mijn computer staan. Ook heb ik nog foto's toegevoegd in het vorige verslag.

Ayooooo

  • 15 Maart 2011 - 19:09

    José:

    wat een fantastisch verslag, geweldig dat je dat zo goed hebt gedaan dat duikbrevet halen! je bent nu als een vis in het water , nou was je toch al niet bang maar je weet er ook nog veel van met maar een enkele fout in je examen ! Super man ! ...dat pakken ze je niet meer af die ervaring. En ik hoor het vaker dat het spectaculair mooi moet zijn onder water. bij de gedachten al van die bijzondere soorten die je zag bekruipt je de fascinatie van de wondere wereld der natuur onder het zeeoppervlak . Nu nog de andere leuke dingen zien te plannen en je opdracht afronden ! het gaat vast goedkomen ...het diploma zit eraan te komen! je kunt al afstrepen (of heb je geen kalender ?) Ook de fotos geven een goeie impressie van je bestaan daar ..geniet nog een poosje en bedankt voor je uiteenzetting... lieve groeten (tante )José

  • 13 April 2011 - 11:32

    Gerda:

    Hoi Dominiek,
    Nog en laatste berichtje van mij: ik wil je alvast een hele goede terugreis wensen. Heb je alles al gepakt? Het zal wel een beetje vreemd voelen om weg te gaan, want je bent daar nu vast al "ingeburgerd".
    Dus nogmaals, goede reis en tot zondag of zo.
    groetjes, Gerda

  • 13 April 2011 - 15:24

    José:

    WELKOM HOME in ULFTen omgeving .
    GOEDE TERUGREIS.
    TOT ZIENS blonde kleurling.
    Je moeder mag wel een trui klaarleggen ..het is hier nog lang geen 30 graden
    Ajuus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curaçao

Recente Reisverslagen:

13 April 2011

Het laatste verslag!

15 Maart 2011

nog één maand te gaan.

09 Februari 2011

Dushi Curacao

13 Januari 2011

Stage Kinderdorp Hebron

02 Januari 2011

Kerst in de zon & 2011
Dominiek

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 33449

Voorgaande reizen:

05 November 2010 - 15 April 2011

Curaçao

Landen bezocht: