De eerste indruk van Hebron - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu De eerste indruk van Hebron - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu

De eerste indruk van Hebron

Door: DominiekSeinhorst

Blijf op de hoogte en volg Dominiek

11 November 2010 | Nederland, Amsterdam

We hebben de eerste dagen hier in Curaçao kunnen bijkomen van de reis en we hebben kunnen wennen aan het weer. Het weer is hier prachtig en constant, zo elke dag rond de 30 graden.

Dat is ook één van de redenen waarom we de eerste week nog rustig aan mogen doen met onze stage. We hoeven dus deze week nog niet te werken voor Hebron of voor onze school opdrachten.

Woensdag hebben we wel een rondleiding gekregen door het bedrijf(huis) waar een aantal van de kinderen wonen. Het huis vond ik gezellig ingericht met aan de muren leuke foto’s van alle kinderen die in het huis wonen. Hier wonen ook 2 van de begeleiders vast in huis. De rest van het personeel/vrijwilligers wonen op landhuis Veeris.

Daarna zijn we naar het huis van Cees en Rommy geweest om daar de details door te nemen van onze stage. Hierin kwam naar voren dat het voor ons nog wel verstandig was om deze week nog te ‘acclimatiseren’ ook omdat hun een zware week achter de rug hadden i.v.m. conferenties. We kregen ook de mogelijkheid om donderdag ochtend mee te gaan naar Hook’s Hut omdat ze daar zouden ontbijten met het personeel omdat er een personeelslid na 4 jaar afscheid nam.

En eerlijk gezegd hoe kun je nou meer relaxen aan de prachtig witte stranden in een hutje gemaakt van bamboe met een ontbijt en de opkomende zon in Curaçao. Na het ontbijt zijn er enkele collega’s naar het landhuis Veeris gegaan en wij kregen nog de mogelijkheid om nog even te zwemmen tot half 1.
Hierna zijn we nog wel naar landhuis Veeris geweest en daar hebben we ook een rondleiding gekregen. Hier waren nog kamers te huur voor ons en dit is ook een goedkopere optie dan waar we nu inzitten. Een daaarbij komend voordeel is dan ook dat je dan ook tegelijkertijd bij je collega’s in een landhuis zit. Maar dit overwegen we nog met zijn 2e want er is ook een mogelijkheid om een bungalow in Bonam te nemen. Deze heeft een eigen kamer, eigen keuken,een 2 persoons slaapkamer en niet te vergeten een zwembad bij het huis. Dit is onze optie nummer 1 maar er word deze week naar geïnformeerd of dit nog vrij is.

Verder zijn we morgen nog van plan om naar Port Marie te gaan. Dit is echt het voorbeeld van prachtig witte stranden met mooie hutjes. Op google zijn hier genoeg afbeeldingen van te vinden dan kan je zien wat voor zware stage we hebben tot nu toe! Ik zal nog wat relevante foto’s bij dit reisverslag plaatsen en die zijn hieronder te vinden.

Verder zijn er geen plannen want we hebben al gemerkt dat je in dit land beter geen planning kan maken omdat men overal rustig aan doet en dit je hele planning in de war zou maken.

Het is weer mooi geweest voor vandaag!

Groetjes en doe het kalm aan met de storm daar!

• 12 November 2010 - 09:40

Els En Paul :

Holla Curacao Wij zijn ook weer terug, na t stormachtige Nedereland in t zonnige Spanje. We hebben een gezeliige verjaardag van opa gehad, zondag middag. Carlijn was ook nog onverwachts met Jesus gekomen. Leuk om jullie staige verslagen te volgen, en wensen jullie dan ook eeen fijne leerzame stage toe .groetjes van ons allen

• 12 November 2010 - 15:19

Fenny En Jan:

Hoi Dominiek, wat een zwaar begin tot nu toe. Geniet ervan en veel succes volgende week.
    Groeten uit een koud, nat en winderig Gendringen.

• 12 November 2010 - 18:37

José:

getverderrie ik ben stikjaloers lekker zonnig daar en aangenaam warm hier waai je bijna van de fiets ...nou jongen heb het goed en geniet ... we denken aan je en succes als je wel aan het werk gaat..

• 12 November 2010 - 22:29

Franklc:

Ha Domi
    zo te zien zit je wel goed:)
    moet je ook nog werken!!!!

gr Frank

• 14 November 2010 - 10:51

Esmée:

Hee dominiek!

Klinkt super! Haha. Nu maar hopen dat voor my de usa net zo vet er uit gaat zien;)

Xxx esmée

• 15 November 2010 - 20:10

Marja:

hoi dominiek,
    Wat een stageplek.
    Geweldig dat jullie eerst mogen aclematieseren.
    Ons jaloers maken met het mooie weer.
    Vandaag was het droog, gelukkig, die regen hebben we nu wel gehad.
    We wensen jou en Jeen een geweldige enleerzame tijd toe.
    groeten van Collin, André en Marja