Verjaardag in de zon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu Verjaardag in de zon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu

Verjaardag in de zon

Door: DominiekSeinhorst

Blijf op de hoogte en volg Dominiek

03 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi, (Hallo)
Conta bai? (Alles goed?)

Ik heb al weer een tijdje niks van me laten horen dus vandaar dat ik jullie weer op de hoogte breng van de dingen die ik heb meegemaakt hier. Daaronder vallen onder andere mijn verjaardag in de zon, de activiteiten van onze stage en onze nieuw aanwinst: het zwembad!

1,5 week geleden heb ik mijn eerste verjaardag in de zon gehad. Het is een aparte maar leuke ervaring om het hier mee te maken want normaal vier ik mijn verjaardag in de kou, met af en toe sneeuw, regen en gladheid. Nu scheen de zon volop en het was dus ook met 29 graden mijn warmste verjaardag ooit. Een verjaardag zonder taart kan natuurlijk niet dus heb ik die in huis gehaald want ik wou het wel een klein beetje vieren dat ik 20 ben geworden. 's middags kwam Ruben nog even langs om hier samen de Champions League wedstrijd Ajax - Real Madrid te kijken. In de avond hadden de huisgenootjes nog een leuke verrassing. Die bestond uit een barbecue met het hele huis (incl. cocktails natuurlijk) en als cadeau kreeg ik van hen nog een fles Bacardi Gold, heerlijk!

Natuurlijk zijn we hier voor onze stage dus daar zal ik nu wat meer over duidelijk maken. Vanuit school moeten we 3 kerntaken/opdrachten maken, deze moeten goed gekeurd worden en aan het eind nog gepresenteerd worden aan het bestuur van ons bedrijf en ook nog aan onze stagebegeleider van school. Onder deze 3 taken vallen:

- Kerntaak 1: Assisteren bij het opstellen van een beleids- en instrumentplan ten behoefte van het strategisch beleid. (hierbij kan je denken aan: Het beleidsplan maken/bekritiseren en bekijken waar er nieuwe mogelijkheden liggen in de markt)

- Kerntaak 2: Assisteren bij het opzetten en uitvoeren van marktverkenning en marktonderzoeken. (hierbij kan je denken aan: Het maken en uitvoeren van een marktonderzoek, daar de conclusies uit trekken en met nieuwe ideeen komen als het nodig is naar aanleiding van de uitkomst van het marktonderzoek)

- Kerntaak 3: Het in elkaar zetten en uitvoeren van marketing- en/of communicatieactiviteiten. (hierbij kan je denken aan: de naamsbekendheid en vindbaarheid op Google vergroten, promotie ideeën aanbrengen, reclame plannen maken en voor ons vooral van toepassing het gebruik maken van sociale netwerken zoals: hyves, facebook, twitter, etc. )

Dit is een kleine uitleg van onze stage opdrachten. Hiervoor krijgen we voldoende tijd om dit tijdens onze stage af te ronden, ook zullen we het bedrijf helpen indien nodig met activiteiten dat betrekking heeft met marketing- en/of communicatie activiteiten. Op dit moment zijn we bezig met het filmen en monteren van beelden van Hebron. Dit vinden wij erg leuk om te doen want dit doen wij ook geregeld in onze vrije tijd.


Vorige week zijn we ook op de teamavond en de maandviering geweest van Hebron. Hier hebben we filmpjes en foto’s gemaakt zodat we deze later kunnen monteren in een filmpje over Hebron. Ook deze filmpjes zullen jullie later kunnen zien op het internet. Deze avonden zijn erg gezellig met onze collega’s, de kinderen en andere belanghebbende. Met de maandviering werd het avondeten voor iedereen verzorgd dus we hoefden niet meer zelf te koken. (Het zelf koken gaat ons trouwens steeds beter af)


Nou ik heb genoeg verteld over onze stage en ik hoop dat het duidelijk is wat wij hier nu precies doen.

Nu de primaire levensbehoeften: Jeen en ik kwamen met het idee om een zwembad te kopen met zijn alle zodat we af en toe achter in de tuin een verkoelende duik kunnen nemen. Je zou denken dat het hier eenvoudig is om een zwembad te kopen maar we hebben er bijna heel Willemstad voor afmoeten zoeken om eindelijk een zwembad te vinden die voldeed aan onze eisen. Het was nog een hele klus om de bijna 1,5 meter lange doos naar huis te krijgen maar met de achterklep open van de Ford Ka zijn we naar huis gereden en hebben we het zwembad opgezet. Trouwens, ik probeer jullie niet jalours te maken maar wat is er nou lekkerder dan aan je stage opdrachten werken en af en toe een verfrissende duik nemen in het zwembad onder het genot van een cocktailtje!

Nou heb ik al wel weer genoeg geschreven want ik ga er vanuit dat jullie nog wel wat beters te doen hebben dan hele lange verhalen lezen van mij, zoals de ruiten krabben, sneeuw scheppen, zout strooien en het stoken van de openhaard!

Laat het vooral niet na om een berichtje te plaatsen want ik vind het altijd leuk om ze te lezen.

Adios!



PS: hieronder vind je nog enkele foto's van de verjaardag, Hebron en het zwembad!

  • 03 December 2010 - 17:58

    Lidian:

    haha dat zwembad ziet er goed uit joh!! heerlijk zeg:)
    leuk dat je een beetje uit hebt gelegt wat jullie voor school moeten doen wel intresant!
    volgens mij heb je wel een gezellige verjaardag gehad, mooi zo!
    geniet er nog maar goed van want hier is het idd 1 en al sneeuw.. pff ben het nu al zat:p
    gaan jullie nog vaak stappen daar eigenlijk?
    nou veel plezier nog & leuke fotós en verhaal:)
    xxx


  • 03 December 2010 - 18:01

    Pa En Ma.:



    ha domi, leuk verslag ,nu weten we wat over de kerntaken van je stage.leuke uitdaging .
    maar jullie moeten niet zoveel in de palmboom klimmen, {zie foto 5 }anders wordt die topzwaar.
    geniet van je stage ,zwembad en de versnaperingen.
    p.s we zijn druk aan het verbreken van de woonkamer.


  • 03 December 2010 - 18:03

    Scooby:

    ook een poot van mij,waf.

  • 03 December 2010 - 19:23

    Jose:

    ja ja ik zie het weer met jaloerse blik aan want ik heb ut hier zo koud... het klinkt als cliché maar het is echt bibberen. En jij daar in je hangmatje naar mij lonken ..... de inhoud van je stage is je wel toevertrouwd...je maakt er wel wat van kunt er ook veel kanten mee op ... Veel succes en geniet het is je gegund hoor doei vanuit een glad, wit, koud en glibberend Zillewold.

  • 06 December 2010 - 21:16

    Tim:

    Domi!
    De trainingen in de zaal zijn begonnen!
    Aangezien er zelfs op het kunstgrasveld niet getraind kan worden hebben we moeten uitwijken naar een alternatief, en wel het zaaltje van de Dobbelsteen en het zaaltje in Varsselder.

    Hopen dat het nu gaat dooien zodat we deze week wel op het veld kunnen, maar ik ben er bang voor. Morgen(dinsdag) gaan we sowieso weer de zaal in en misschien dat we dan donderdag weer op het veld kunnen trainen.

    De doorpasmodellen van de kleding zijn ook binnengekomen, morgen laat ik ze aan de jongens zien en kijken wat hun reactie is, daarna laat ik jou wel weten wat de prijs is enzo..

    Geniet lekker daar en drink niet te weinig!

    (K)

  • 17 December 2010 - 11:31

    Gerda:

    Hallo neef,
    Wordt het niet eens tijd dat je een beetje heimwee krijgt naar kou, sneeuw en ijs om in de echte kerststemming te komen? Het vakantiegevoel is vast al een beetje voorbij.
    Toch maar vast fijne feestdagen gewenst!
    Ik hoop dat het goed gaat met je stageopdrachten. Laat je nog eens weten hoe je daar mee aan de slag gaat? Ik wil toch nog wel een beetje het idee krijgen dat je ook in de zon nog eens aan het werk moet, hoor.
    groetjes, Gerda

  • 18 December 2010 - 03:33

    Dominiek Seinhorst:

    @ Lidian

    Jaa we stappen denk ik wel 2-3x in de week, dat vind ik zelf nog wel aardig veel!
    weet niet hoe jij daar als partyanimal overdenkt!:P

    x

    @ Pa en Ma
    Succes met de verbouwing! Dikke knuffel aan scooby!

    @Jose
    zal ik jullie wat warmte opsturen? wij kunnen opzich wel 10 graden missen!

    @Tim aka Tipri!!
    Train nog maar even door! ik ben super afgetraind als ik terug ben door het zwemmen etc!:P dus dan kan ik meteen weer vol aan de bak!:P

    @Gerda
    Toevallig heb ik een stukje over de kerstsfeer geschreven in het volgende reisverslag! Heimwee heb ik nog niet, wel mis ik de luxe en me vrienden! maarja die zie ik over een aantal maanden weer en dan ben ik ook een grote ervaring rijker! Binnenkort zal ik wel wat Word-materiaal doorsturen naar mijn ouders zodat jullie ook kunnen inzien wat voor plannen wij schrijven voor het Kinderdrop Hebron. Of als je een x je email adres achterlaat bij een reactie kan ik die natuurlijk ook direct naar je toesturen!
    Groetjes!:)

    Bedankt voor alle leuke reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curaçao

Recente Reisverslagen:

13 April 2011

Het laatste verslag!

15 Maart 2011

nog één maand te gaan.

09 Februari 2011

Dushi Curacao

13 Januari 2011

Stage Kinderdorp Hebron

02 Januari 2011

Kerst in de zon & 2011
Dominiek

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 33459

Voorgaande reizen:

05 November 2010 - 15 April 2011

Curaçao

Landen bezocht: