Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dominiek Seinhorst - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Door: DominiekSeinhorst

Blijf op de hoogte en volg Dominiek

17 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi!

Nou ik heb alweer een hoop meegemaakt de afgelopen weken dus ik zal het hieronder kort samenvatten!=)

Om te beginnen wou ik jullie even mededelen dat hier niet alleen hele dagen de zon schijnt maar dat het hier ook hard kan regenen. Ongeveer een week geleden hebben we een verschrikkelijk harde regenbui meegemaakt. Binnen no-time veranderde de straat achter ons in een rivier waar het water een halve meter hoog doorheen stroomde(zie foto's). Gelukkig is er niets binnen in het huisje gestroomd omdat we de deuren gebarricadeerd hadden met handdoeken en met het zwembad zeil. Het trekt op zich wel snel weg want na 2 dagen was er nog maar weinig van te zien. Wel is er nog steeds een hoop schade aan het wegdek door de orkaan Thomas die hier 1,5e maand geleden voorbij is gekomen.

Genoeg over de regenbuien hier want de zon schijnt de laatste dagen al weer volop! Een paar dagen geleden is er een nieuwe huisgenoot aangekomen! Godzijdank is het een jongen (Robert) want die kunnen we wel gebruiken bij het kippenhok dat het hier was met alle dames! Samen met hem zijn we ook uitgeweest naar Mambo Beach. Dj Jean draaide daar de hele avond en we hebben ons eerlijk gezegd rijkelijk vermaakt! Ook zijn we met alle huisgenoten naar Goud en Fout geweest. Dat was een thema feest waarbij Goud en Fout het onderwerp was! Gekleed met een goude ketting hebben we een hoop 'foute' nummers gehoord en deze avond was wederom geslaagd te noemen!

Genoeg gepraat over het uitgaan want dit weekend sla ik het stappen maar even over voor mijn eigen bestwil. Ik heb namelijk de laatste paar dagen behoorlijk veel last van een oorontsteking. Gelukkig heb ik huisgenoten die stage lopen voor doktersassistente want dankzij 1 van hun, Liza uit het pittoreske dorpje Gendringen, heb ik oordruppels gekregen die naar mijn idee wel een beetje helpen. Nu maar hopen dat het de komende dagen overgaat want door de oorpijn heb ik een paar lange nachten beleefd.(PS: moeders maak je niet te druk want het gaat hopelijk wel over na een paar dagen)


Mede door de oorpijn heb ik de laatste dagen weinig aan mijn stage kunnen doen. In de loop van de volgende week zullen we wel de stagebegeleiders laten zien hoe we er voor staan zodat zij ook feedback kunnen geven over wat wij gemaakt hebben. We zijn op dit moment bezig met het maken van een beleidsplan, normaal moeten we een bestaand beleidsplan bekritiseren maar omdat er nog geen strategisch beleidsplan is hebben we besloten deze te maken voor Kinderdorp Hebron. Ook zullen we voor het einde van deze maand een video over de maand vieringen van Kinderdrop Hebron in elkaar monteren zodat we deze op een beamer kunnen laten zien aan de kinderen en de begeleiding.

Nu kerst er aan begint te komen heb ik maar eens wat liedjes gedownload om in de kerstsfeer te komen want het is een hele andere belevenis hier in de zon! Met kerst zijn we van plan om met de huisgenoten naar het strand van daaibooi te gaan want daar is de mogelijkheid om gezellig met zijn allen te barbecueën. Ook zullen we nog wel bij Hebron enkele activiteiten gaan doen met kerst maar daar is tot nu toe nog geen duidelijkheid over. Ik wil dan ook iedereen alvast een fijne kerst wensen maar dat zal ik ook ter zijner tijd nog wel op een ludieke manier doen!

Nou om af te sluiten wil ik nog even zeggen dat ik het hartstikke leuk vindt dat er veel gereageerd word op mijn verhalen =) Zodoende probeer ik dit ook om de paar weken bij te houden.

Nou geniet van de gezellige kerstdagen en geniet vooral van de rust want voor je het weet is Dominiek weer 'Intown'!

Adios!=)

PS: de foto's zijn hieronder te vinden en als er een aantal reacties geplaatst zijn onder een verhaal dan zal ik die beantwoorden door onder de reacties een @ en je naam te zetten zodat je aan de @PIETJE kan zien dat het aan pietje gericht is!:)

  • 20 December 2010 - 16:31

    Pa En Ma.scooby:

    ha die domi,
    bedankt voor je kaartje is vandaag aangekomen.
    13 dagen onder weg.
    we genieten van de rust met kerst en oud en nieuw.
    geintje.
    we sturen nog wel sneeuw foto,s op.
    groetjes,

  • 30 December 2010 - 13:56

    Gerdie En Bennie:

    Hallo Dominiek,
    Bedankt voor jouw kaartje , die net na de Kerst is aangekomen maar nog voor mijn verjaardag.
    Beterschap en wees toch blij met het hoenderhok , indien jij het haantje mag zijn.
    Groetjes en prettige jaarwisseling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curaçao

Recente Reisverslagen:

13 April 2011

Het laatste verslag!

15 Maart 2011

nog één maand te gaan.

09 Februari 2011

Dushi Curacao

13 Januari 2011

Stage Kinderdorp Hebron

02 Januari 2011

Kerst in de zon & 2011
Dominiek

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 33459

Voorgaande reizen:

05 November 2010 - 15 April 2011

Curaçao

Landen bezocht: